Blogi
fartuchy do gastronomii
https://unhuman.pl/pol_m_MESKIE_Spodnie_Dresowe-653.html
Blogosfera w Polsce rozwija się w naprawdę imponującym tempie. Powstała nawet nowa kategoria opiniotwórczych celebrytów-blogerów, którzy pojawiają się na najważniejszych wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych. Mają swoje stałe rzesze czytelników i wpływają na ich poglądy.
Niezależnie od tego, jakie są ich faktyczne kompetencje w danej dziedzinie, stają się liderami opinii. Szczególnie prężnie rozwija się nurt tak zwanych szafiarek, czyli blogerek i vlogerek modowych oraz urodowych. Stanowią guru dla tysięcy kobiet, które nabywają ubrania i kosmetyki zgodnie z ich poleceniem i radą.
To podążanie za tego typu przewodniczką może przybrać niepokojący wymiar, kiedy bez racjonalnego zastanowienia się oglądająca dziewczyna popędzi do sklepu by kupić konkretną, nową i często bardzo drogą rzecz. Widzki zwykle nie zdają sobie sprawy, że owe blogerki mają podpisane umowy z markami kosmetycznymi i polecają je w zamian za świadczenia pieniężne lub barterowe. Wypowiadają się pochlebnie o bublach, ponieważ tego wymaga od nich kontrakt.